söndag 7 februari 2010

Elie´s Kök och Bar

Nybakat bröd till gästerna! Mycket gott till "mezze"

Ikväll (6 februari) skulle min man Christer och jag gå på Orionteatern i Stockholm, vi bestämde oss för att äta ute på stan innan teatern började klockan 18.00. Innan vi åkte hemifrån hade jag kollat runt på nätet och bokat bord på en restaurang som heter Babajan, när vi sedan kollade menyn på nätet blev vi båda två ganska besvikna. Vi bestämde oss för att hålla tillgodo med Babajan om vi inte hittade något annat. Vi hittade snabbt en parkering på Katarina Bangatan, när jag väntade på att Christer skulle betala parkeringsavgift såg jag skylten ” Elie´s Kök & Bar. Jag kollade snabbt genom menyskylten utanför och insåg ganska snabbt att detta passade vår smak bättre än menyn på Babajan. Ringde direkt och avbokade bordet hos Babajan. När vi öppnade dörren till Elie´s Kök & Bar möttes vi av en otroligt hemtrevligt miljö och trevlig servitör. Restaurangen är inte stor (har 32 platser) – det kändes nästan som ”hemma”.

Mycket italiensk mat men även några rätter från ägarens hemland Libanon. Det tog inte lång tid för mig att bestämma mig för Shish Tawouk! Grillad kyckling med 5 olika sorters ”Mezze”, knaprigt woukade grönsaker och bulgur. Christer valde Spagetti Carbonara. Blev rekommenderad att smaka på husets libanesiska rödvin som var otroligt gott – missade att fråga honom namnet. Det får bli nästa gång jag är där eftersom en sak är säker: jag kommer att gå dit igen och igen! Jag rekommenderar er alla som läser detta ett besök, ni kommer inte att bli besvikna!

Kolla gärna deras meny eller boka bord via deras hemsida: http://www.elieskokochbar.se/

Mycket nöje!

1 kommentar:

Gun Svensson sa...

Det vattnades i munnen medan jag läste. Du kommer säkert att locka många av dina vänner att göra ett besök. Synd om Babajan att de har en så trist hemsida ;-), men bra för Elie´s Kök och Bar.